donderdag 7 januari 2010

Thursday's tenderness: vrouw redt hond uit ijs



Ik wil altijd graag eerst weten of een bepaalde gebeurtenis goed afloopt, voordat ik me aan het bekijken van een filmpje durf te wagen. Misschien hebben jullie dat ook. Dus bij deze: het loopt goed af. Het is wel een filmpje waarnaar je met samengeknepen billen zit te kijken, ik waarschuw je gewoon even.

Even kort het verhaal
De zwarte Labrador van een vrouw was vanmiddag door het ijs gezakt in het Vondelpark. Het water was zo koud, dat het de hond niet meer lukte om op de kant te komen (met het risico dat hij onder het ijs terecht zou komen). En dus ging de vrouw zelf het ijskoude water in, om haar dier te redden. Het lukte haar alleen niet om samen met de hond weer op de kant te komen... 

Zelf ga ik ook nogal ver voor dieren. Al is het is natuurlijk maar net de vraag wat je ver vindt gaan. Ik vind het niet meer dan logisch om iemand uit ijskoud water te redden. Hond, kind, volwassen persoon, dat maakt voor mij niet uit. Ik ben altijd blij om te zien dat er meer mensen zijn die veel om dieren geven en daar ook hun leven voor wagen.

Het filmpje
Nu ben je vast benieuwd naar het filmpje. Hier kun je 'm bekijken »

Hulde aan deze vrouw en de behulpzame omstanders. Al zou dit, bij zo'n gebeurtenis, wel de standaard reactie moeten zijn, naar mijn mening.

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Er is een fout opgetreden in dit gadget