woensdag 3 februari 2010

Crazy Beautiful

Ik ben gek op DVD's. Mijn kast staat er dan ook behoorlijk vol mee. Zo af en toe zal ik films, die ik het kijken waard vind, met je delen. Deze keer: Crazy Beautiful.

Over Crazy Beautiful
Crazy Beautiful gaat over de zeventienjarige Nicole (Kirsten Dunst), een opstandige tiener die opgroeit bij haar biologische moeder. Spijbelen, feesten en rondhangen met vrienden: dat is waar het leven van Nicole om draait. Haar ouders weten zich geen raad met haar en hebben haar eigenlijk een beetje opgegeven.

Nicole wordt wakker geschud wanneer zij hopeloos verliefd wordt op Carol Nunez (Jay Hernández). Hij is de absolute tegenpool van Nicole: een hard werkende topatleet en slimme student uit het verkeerde, wat lagere milieu. Zij komt uit een rijke buurt en heeft alles, behalve normen en waarden. Hij komt uit een achterbuurt en heeft niets. Maar beleefd is hij wel.

Terwijl alles en iedereen hen uit elkaar probeert te drijven, vanwege de grote cultuur- en klassenverschillen, staan Carlos en Nicole voor de keuze: weglopen van hun problemen of vasthouden aan ware liefde...

Deze film is het kijken waard omdat:

Ja, ik weet het. Deze film klinkt ontzettend standaard en zoetzappig. En toch raad ik hem aan. Waarom? Omdat de liefde in dit verhaal 'echt' overkomt. Meestal lijkt een relatie in een film ideaal (of juist verschrikkelijk) en komt de liefde niet overeen met de werkelijkheid. Dat is bij deze film niet zo.

Daarnaast ben ik weg van Kirsten Dunst en zet zij, ook in deze film, een erg goede rol neer.


1 opmerking:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Er is een fout opgetreden in dit gadget