zaterdag 20 februari 2010

Saturday's shoptip: Ja

Het meidenblad Yes is nou niet bepaald het meest trendsettende tijdschrift dat er in de schappen ligt. Sterker nog: dit blaadje volgt de trends juist en is hier soms zelfs wat laat mee. Maar dat geeft niet, ik lees het blad graag. Ook mooi meegenomen: 't is niet zo prijzig.

Juist omdat Yes een vrij braaf blad is, ook als het gaat om creativiteit en branding, had ik niet verwacht dat ze met een opvallende actie zouden komen. Ik heb het blad duidelijk verkeerd ingeschat...

Yes heet deze week namelijk eenmalig Ja. Waarom? Omdat nummer 8 een oer-Hollandse Yes is.

En wat houdt dat in?
Ja zit vol verhalen van lezeressen, zoals meiden die werken als gids op de Wallen of in Volendam. Maar ook supershoppen op de Albert Cuyp en kortingsbonnen voor restaurants in Amsterdam. Test jouw NL-factor, krijg een lesje ons bin zunig en maak de Nederlandse puzzel (met koe-knuffelen als prijs).

Gewaagd en gedurfd, om je tijdschrift tijdelijk een andere naam te geven. Ik ben benieuwd of de losse verkoop van het blad hierdoor juist heel erg stijgt, of dat de lezer het blad niet meer herkent in de schappen. Wat mij betreft is het hoe dan ook 1 - 0 voor Yes.

2 opmerkingen:

  1. Ha leuk gevonden alleen klinkt Yes toch iets beter vind ik. Lees het toch nooit dus Idc ;p x

    BeantwoordenVerwijderen
  2. haha ik had het niet eens gezien dat het blad 'ja' heet ipv 'yes'. De lay-out e.d. zijn verder precies hetzelfde.

    Liefs!

    BeantwoordenVerwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Er is een fout opgetreden in dit gadget