donderdag 4 maart 2010

Thursday's tenderness: speed painting


Op Youtube kun je filmpjes bekijken van schilders die in rap tempo een wit doek bewerken. Nou ja, 't is niet zo dat ze zelf extra snel de kwasten hanteren. Nee, de filmpjes worden bij het bewerken wat versneld. Dit heeft voor mij altijd een magisch effect. Binnen 3 minuten zie je de meest prachtige kunstwerken tevoorschijn komen. Als je naar een filmpje van een goede artist kijkt natuurlijk. Vaak denk ik aan het begin 'Oh dit wordt helemaal niets'. Toch ziet het eindresultaat er vrijwel altijd goed uit. Helaas geldt dit niet voor mijn werk, als ik mijn schilderspullen tevoorschijn haal. Maar dit terzijde.

Het schilderij in het onderstaande filmpje wordt gemaakt door "stylish Paper magazine Writer/Blogger" Julia Frakes. Met deze tekening wil Frakes opkomen voor dieren en zich verzetten tegen dierenmishandeling. Mooie achterliggende gedachte. En het schilderij zelf ook. Kijk maar...

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Er is een fout opgetreden in dit gadget