woensdag 25 augustus 2010

Agenda item: brocantemarkt in Lille

 4 september staat al lange tijd gemarkeerd in mijn agenda. De reden? Dan ga ik brocante shoppen in het Franse Lille. Dit is een jaarlijks terugkerend spektakel in het oude stadscentrum, met ruim tweehonderd kilometer aan kraampjes. Volgens eigen zeggen is het de grootste rommelmarkt van Europa. Natuurlijk wordt er heel veel oude meuk verkocht, maar dat maakt het juist een uitdaging om met leuke vondsten de bus weer in te stappen. En ja, bus is hier bus in de zin van: bejaarden dagtour à la Pasteur Reizen of in dit geval Kras.
Traditioneel serveren de restaurants in het beroemde brocanteweekend Moules et Frites (mosselen en patat), waarbij de lege mosselschelpen op de stoep worden gegooid. Dit zodat men na het weekend kan zien wie de meeste klandizie heeft gehad. En dat moet wat bergen mosselen opleveren, aangezien er ongeveer 2 miljoen bezoekers op deze lokale happening afkomen.

Ik weet nu al dat het een heel gezellige dag gaat worden! :-)

4 opmerkingen:

  1. Lijkt mij heel gezellig om heen te gaan! Lekker slenteren en kijken of er iets leuks tussen zit! Ik ben benieuwd waar je mee thuis komt, wel erover posten he!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. In Lille ben ik met school geweest! Het regende de hele dag, maar toch heel mooie en gezellige stad.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. eey supertoevallig! Mailde net gisteravond naar vriendinnen om naar Lille een weekendje weg te gaan! Met wie ga je naar de markt? Superleuk!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Zou zelf heel graag ernaartoe willen gaan! Marktjes zijn altijd heel leuk en gezellig...
    Hoop dat je wat leuks vindt!

    :)

    BeantwoordenVerwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Er is een fout opgetreden in dit gadget