maandag 16 augustus 2010

Monday's Magic Movie: Greenberg

Of het een meesterwerk is betwijfel ik, maar ook standaard feel good movies kunnen je soms een filmisch hoogtepunt opleveren. Gewoon omdat ze zorgen voor afleiding, een lachstuip, een goede boodschap of anders sowieso een gezellige avond.

Mijn nieuwsgierigheid werd gewekt door de trailer van de film Greenberg. Waarom? Het vertelt het verhaal van Roger Greenberg die op zijn veertigste besluit, na een enorme zenuwinzinking te hebben gehad, een tijd helemaal niets te ondernemen. Broer Philip vraagt aan Roger om zes weken lang op zijn huis te passen. Zelf gaat Philip met zijn gezin op vakantie. De zes weken 'niets doen' zullen een enorme impact hebben op Roger's leven, al heeft hij dat zelf niet meteen in de gaten.

Mooi vind ik het idee van niets willen en niets mogen doen. Ik maak zelf gebruik van verschillende to-do-lijstjes (één voor huishoudelijke taken, één zakelijke checklist, één voor de site en één voor privé regel-dingen) en mijn vrije dagen en weekenden staan soms overvol gepland.

We moeten zoveel. Met name van onszelf. Omdat we denken dat anderen dat van ons verwachten, misschien? Of is het gewoon omdat we de lat te hoog leggen? Gelukkig komt er soms een film als Greenberg voorbij, waardoor je even stilstaat bij het feit dat een dagje niets doen ook best ok kan zijn.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Er is een fout opgetreden in dit gadget