dinsdag 17 augustus 2010

Tuesday things I love: looking into the Past

 Ik vind het altijd een soort van The-Six-Sense-achtig-spannend om erachter te komen waar een oud gebouw vroeger voor gebruikt werd. Was het bijvoorbeeld een school of een rechtszaal? En hoe zag het er toentertijd uit?

Met dat feit in je achterhoofd snap je wel dat ik de serie "Looking into the Past" van fotograaf Jason Powell heel fascinerend vind. Iets uitleggen is nooit mijn sterkste ding, maar ik ga toch een poging wagen...

Voor dit project print Jason oude foto's van locaties uit. Vervolgens gaat hij op zoek naar diezelfde plaats, waar de foto's destijds zijn genomen, houdt de oude foto omhoog en 'plakt' ze over elkaar heen. Nieuw en oud in elkaar overlopend. Snap je 'm nog? Gelukkig heb ik voorbeelden. :-)
 Benieuwd naar de hele serie? Klik hier en je gaat naar Jason Powell's Flickr account »

3 opmerkingen:

  1. Zooo leuk,het is echt kunstwerk!

    :)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Leuk!! Vooral die laatste foto is mooi! Echt alle lijnen komen daar overeen! Mooie collectie is het :D

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Echt hele mooie foto's! Ik hou van nostalgisch :)

    Ik vraag me dat ook altijd af trouwens ;) Vooral hoe een gebouw/huis is ingedeeld als ik erlangs rijd...

    BeantwoordenVerwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Er is een fout opgetreden in dit gadget