maandag 23 augustus 2010

Update huisje #2

Vandaag breng ik je weer even op de hoogte van de voortgang van mijn huisje. Want inmiddels zijn we weer een aantal weken verder en dat betekent: woon-nieuws!

Vorige keer vertelde ik al dat 6 augustus mijn bank bezorgd zou worden. Dat is inmiddels gebeurd. En ik kan je uit eigen ervaring vertellen: de liefde voor een bank is groot, wanneer je eerst wekenlang op een houten stoeltje TV hebt gekeken! Helaas ben ik genoodzaakt om er een grand foulard overheen te gooien, omdat de katten het ook een fijn meubelstuk vinden. Maar dan meer in de zin van een krabpaal. Ik probeer 's avonds en in het weekend de doek eraf te halen, zodat ik nog een glimp van de roze kleur opvang.

Dan zijn er nog een paar projectjes afgerond. Eén daarvan is het in elkaar zetten van mijn kledingkasten (met dank aan mijn vader!). En dus heb ik, na een paar maanden uit vuilniszakken geleefd te hebben (klinkt dat niet heel dramatisch, na het houten stoeltje?!), weer een beetje overzicht in mijn eigen garderobe. 's Ochtends gaat het uitzoeken van een outfit me inmiddels dus een stuk makkelijker af. En dan is er nog dat glazen douchescherm. Wat een luxe! Het enige nadeel is dat ik bij het doorspitten van de H&M Home collectie de douchegordijnen over kan slaan. En die zijn juist zo leuk! Ach, je kunt niet alles hebben, dat blijkt maar weer.

Wat loopt er nog? Ik wacht op mijn brocante servieskast die ik tijdens mijn tweedaagse tripje naar Drenthe met mijn moeder bij Old-Basics heb bekeken. Een rib uit mijn lijf, maar wel één die het dubbel en dwars waard is. Ik zal er binnenkort een apart artikel over schrijven. Na deze kast is mijn meubelverzameling bijna compleet. Bijna. Ik hoop alleen nog snel tegen een fauteuiltje, een rond vloerkleed en een salontafel aan te lopen.

En verder is het nu nog een kwestie van de peertjes vervangen voor echte lampen, en de boel nog gezelliger maken. Daarnaast moet ik nog zorgen voor wat apparaten. Ik had gisteravond vriendin W. uitgenodigd om bij mij een filmpje te kijken. Toen we, met popcorn, een gehuurde film en sloffen, op de bank klaarzaten, besefte ik me dat ik nog helemaal geen dvd-speler heb. Heel slim! Gelukkig woont W. in hetzelfde complex en konden we onszelf naar haar huis verplaatsen.

"The most incredible thing about miracles is that they happen."  
G. K. Chesterton 

Ik zal binnenkort, wanneer ik tevreden ben over het resultaat, een kleine rondleiding geven. En (meer) foto's volgen natuurlijk ook nog. Misschien springt het glazuur van je tanden door mijn volgende zoetsappige opmerking, maar ik ben zo gelukkig met mijn eigen plekje! :-)

Wordt vervolgd...

3 opmerkingen:

  1. T-tje! ik jou ook hoor! Maar we gaan heel snel meeten en dan wordt het net als de Edinburgh stedentrip! :D X

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik vind het leuk om deze artikels te lezen! Je schrijft heel gezellig :')
    En is die foto boven^ bij jou thuis? Het ziet erheel knus en gezellig uit!

    :)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. @ D/Elle ;-) Zeer zeker meeten. En lekker veel mailen!

    @ Hande: thnx voor het compliment, leuk om te horen!

    Nee dat is (helaas!) niet mijn huis. Beeld heb ik van i'net geplukt. Ik heb wel al foto's van mijn huisje geplaatst, deze bijvoorbeeld: http://thebelljar-nl.blogspot.com/2010/08/mijn-eethoek.html

    BeantwoordenVerwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Er is een fout opgetreden in dit gadget