zondag 12 september 2010

Filmtip: Going the Distance


Gezien: Gisteren ben ik, na mijn dagje Antwerpen, teruggeracet naar mijn hometown omdat ik erg benieuwd was naar de film Going the Distance.  Hierin zijn Drew Barrymore en Justin Long (die uit He's Just Not That Into You) te zien. Opmerkelijk detail: Drew en Justin vormden tot voor kort nog een stelletje en dat is op het witte doek ook wel te zien. De chemie spat van het stel af.
Eten en drinken: De bios betekent voor mij: een grote bak popcorn (die ik overigens heb gedeeld met vriendin W.) en een extra large, waterige, Cola Light. Twee uur zat ik nog aan de sushi, dus mijn avond kon niet meer stuk.
En dan het verhaal: Going The Distance gaat over het koppel Erin en Garrett, die in New York een relatie beginnen maar al snel uit elkaar worden gedreven omdat de zomerstage van Erin na zes weken eindigt. Zij gaat terug naar Stanford, aan de westkust van de Verenigde Staten en dat brengt natuurlijk de nodige problemen met zich mee. Erin en Garrett besluiten de welbekende latrelatie uit te proberen en dat blijkt niet altijd even makkelijk te zijn. Moet Erin haar droom om journalist te worden opgeven en kiezen voor de liefde?
Daarom is-ie leuk: Mijn verwachtingen waren niet erg hoog gespannen. Bij dit soort romantische komedies heb ik altijd het idee dat alle grappen al in de trailer verklapt worden. Met die insteek zat ik ook op stoel 9 van rij H. Bij Going the Distance ging dit vooroordeel niet op. Ik heb op bepaalde momenten letterlijk met tranen in mijn ogen gezeten van het lachen. Ook de boodschap van de film 'Laat je droom nooit varen voor een jongen' spreekt me erg aan. Wedden dat jij de zaal verlaat met een grote glimlach op je gezicht?! Echt een aanrader dus!

En aangezien de C1000 actie nog loopt, heb ik besloten de film nog een keer te gaan bekijken. Mams is namelijk ook erg nieuwsgierig naar het verhaal.

1 opmerking:

  1. Ben ook erg benieuwd. Had mn bedenkingen, maar nu jij 'm aanraadt is ie vast leuk. Vond Justin zoooo leuk in He's just not that into you.. hierin lijkt ie me minder (dat kapsel, haha!)
    Nog lekker geshopt @ Antwerpen? Ben benieuwd! X Daan

    BeantwoordenVerwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Er is een fout opgetreden in dit gadget