dinsdag 26 oktober 2010

Blij-makers van de maand september

Slecht... in augustus bedacht ik de nieuwe rubriek 'Blij-makers van de maand...' en gelijk de tweede maand ga ik al de fout in. Want hebben jullie het item in september online zien staan? Ik niet! Ik hoop dat ik het een ietsiepietsie beetje kan goedmaken door, weliswaar behoorlijk verlaat, mijn blij-makers alsnog met jullie te delen. ;-)

De nadruk ligt vaak op nare gebeurtenissen. Zonde, want er zijn zat leuke (kleine) momenten in het leven. Ik deel met jullie een paar dingen die op mijn gezicht een grote glimlach tevoorschijn toverden:
1. Half september werden de kruidnoten en ik weer herenigd. Daar waar een moeder belerend tegen haar dochter zei: "nee, ik koop ze pas vanaf half november" laadde ik mijn mandje vol met kruidnoten (met karamel en yoghurt) en speculaasjes met witte chocolade.

2. Vlak voordat vriendin D. richting het warme Spanje vertrok, deed ze nog een handgeschreven brief voor mij op de bus. De inhoud was zo lief dat ik tijdens het lezen de inmiddels opgebouwde brok in mijn keel moest wegslikken. Ik hoop D. trouwens eind november te gaan bezoeken.

3. Normaal gesproken weet ik precies wanneer ik de Ikea-gids op de deurmat kan verwachten. Deze keer had ik er echter geen enkel moment aan gedacht. Je begrijpt: de verrassing was extra groot toen ik het boekwerk van de Zweedse meubelgigant aantrof. Mijn liefde voor deze gids zal vast wel weer iets te maken hebben met mijn hopeloze shopverslaving.

4. Totaal blanko ging ik met vriendin W. naar de film Going the Distance. En juist als je zonder verwachtingen naar een film gaat, die achteraf erg leuk blijkt te zijn, is het 'wow'-gevoel extra groot. Vooral de gedachte achter deze film, dat je je eigen weg moet volgen en niet die van een ander, sprak me aan.

5. Eind september was het eindelijk zover: ik zou de Engelse band Mumford & Sons, waar ik de cd van heb grijs gedraaid, live zien spelen in de Heineken Music Hall. Het meest geweldige moment? Toen de bandleden zich in het publiek begaven en daar akoestisch een nummer ten gehore brachten, om vervolgens het podium weer te betreden en de zaal los te laten gaan op The Cave. Hallelujah!

Vertel 's, wat maakte jou blij in september?

1 opmerking:

  1. Ahhhh Zag je hyves krabbel net pas.. Mn brief!! :D ^_^ XX

    BeantwoordenVerwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Er is een fout opgetreden in dit gadget