maandag 4 oktober 2010

Gespot: de Chick-a-Dee rookmelder

De digitale nieuwsbrief van Kwantum drukte mij even met de neus op de feiten: ik heb helemaal geen rookmelder in huis! En dat terwijl ik als de dood ben voor het uitbreken van brand in huis, of bij iemand anders in hetzelfde complex (wie is daar trouwens niet bang voor?!).

Normaal gesproken is een rookmelder alles behalve een sieraad aan het plafond. Dat beveiliging ook mooi kan zijn, bewijst Louise van der Veld met haar Chick-a-Dee rookmelder; het winnende ontwerp van de landelijke designwedstrijd 'Mooi uit de Brand'. De Chick-A-Dee is geïnspireerd op een vogeltje dat werd gebruikt in de mijnbouw om te waarschuwen voor rookontwikkeling.

De melder bestaat al langer, alleen had ik hem tot voor kort niet nodig. Nu ik weer op mezelf woon heb ik besloten om volgende maand (deze maand mag ik niets meer uitgeven) minstens twee apparaatjes aan te schaffen. Ze zijn verkrijgbaar in verschillende kleuren bij Kwantum.

2 opmerkingen:

  1. Ahh die rookmelder is leuk he? Ik had hem een tijdje geleden ook al in de kwantumfolder gezien maar ik kon hem nergens krijgen :S

    BeantwoordenVerwijderen
  2. B! Ik heb er al 1 inmiddels. Van mams gekregen. Ze wil wel dat ik veilig zit hier, haha. :-)

    Maarre, mijn site doet 't dus weer? X

    BeantwoordenVerwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Er is een fout opgetreden in dit gadget