dinsdag 30 november 2010

Omgekeerde wereld

Vandaag, 30 november, is het alweer zes jaar geleden dat mijn neef L.,  toen nog maar zeventien jaar, op gruwelijke wijze van het leven werd beroofd.

"Hij had zijn gewelddadige dood zien aankomen en tevergeefs alarm geslagen. Een dag voordat L. (17) in zijn woonplaats Naaldwijk werd vermoord, was hij met knikkende knieën naar de politie gestapt. Urenlang had de doodsbange jongen met een rechercheur gepraat over de praktijken van Said A., zijn Marokkaanse boezemvriend die in een angstaanjagende tiran was veranderd.
De Naaldwijkse tiener vertelde de recherche over de stelselmatige terreur, mishandelingen en doodsbedreigingen door Said. De politie ondernam geen actie. Nog geen etmaal na zijn ontboezemingen op het politiebureau, werd L.'s nachtmerrie werkelijkheid. Midden op straat stak Said als een razende met een mes op hem in. Op nog geen honderd meter van het huis waar ooit zijn wieg stond, bezweek L. aan een reeks fatale steekwonden."


Met deze gebeurtenis in mijn achterhoofd begrijp je misschien mijn verbazing, zeg maar gerust woede, toen mijn moeder het volgende artikel uit Algemeen Dagblad onder mijn neus schoof:

Alle gevangenen in Zoetermeer ontvangen een kerstpakket
Zoetermeer - Alle gevangenen in Zoetermeer krijgen rond de kerstdagen een kerstpakket. Met deze actie wil Stichting Gevangenenzorg Nederland de eenzame kerstperiode achter de tralies proberen te veraangenamen.

Rond deze tijd komt de moordenaar van mijn neef weer op vrije voeten. Misschien dat hij, ondanks zijn vrijlating, alsnog zijn goedgevulde kerstpakket mag ophalen. Ik kan Said aanraden om sowieso even aan te kloppen bij de stichting. Ze helpen ex-gedetineerden namelijk ook met het vinden van woonruimte, werk en een sociaal netwerk. En die eenzame kerst? Geen zorgen, die gaat mijn oom opnieuw wel weer tegemoet. Eenzaam zijn ook die 363 andere dagen van het jaar, wanneer je zoon er niet meer is...

12 opmerkingen:

  1. blijft heftig taar!
    Sterkte vandaag!

    dikke knuffel

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Sterkte!!!!! Voor jou en de hele familie.
    Groetjes Thea

    BeantwoordenVerwijderen
  3. sjonge, ik ben er stil van.

    sterkte, ook voor je oom!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ja een echte straf lijkt het steeds minder te worden in de gevangenis. Meer een aangename plek waar je jezelf terug kan vinden en alle kansen krijgt die je nodig hebt. En dan nog vallen de meeste na de "straf" weer terug in hun oude criminele maniertjes.

    Als je een meisje vermoord en verkracht kun je altijd nog Moszkowicz als advocaat nemen:

    Rotterdam, 30 nov. Sander V., de ex-politieman die vrijdag werd veroordeeld voor de moord op de twaalfjarige Milly Boele, gaat in hoger beroep. V. heeft ook een nieuwe advocaat, Bram Moszkowicz. Dit meldt De Telegraaf. Hij vervangt advocaten Willem en Hans Anker en Tjalling van der Goot.

    Dit ook:
    Op het lichaam van Boele werd sperma van V. gevonden. De rechtbank in Dordrecht achtte verkrachting echter niet bewezen, omdat niet onomstotelijk bewezen kon worden wanneer en hoe dat op haar lichaam terecht was gekomen.

    Hoe Bizar!!

    Tara, ik wens jou vandaag veel sterkte voor je familie!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Heel veel sterkte! Dat is echt erg, en het lijkt me een super vervelend gevoel als die dader dan weer vrij rond loopt :s

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ik haad dat echt zoo erg! Dat ze moordenaars gewoon rondlopen! Van mij mogen ze meteen doodgeschoten worden of op de elektrische stoel, net als in Amerika en Arabië.
    Als je de naam ''Said'' leest denk je dat die persoon 99% moslim is. Ik ga nu geen preek geven of zo, maar als iemand die zich moslim noemt iemand vermoord, dan wordt er gauw bedacht dat de Islam zelf verkeerd is, net als Geert Wilders. In ieder geval, het geeft mij echt geen fijn gevoel om dit te lezen, ik ben zelf ook moslima. In de Islam gaat het nl. zo: als je iemand hebt vermoord (of iets anders hebt gedaan, zoals in elkaar geslagen of zo) mag je hetzelfde ook bij díegene doen. Dus Said mag de pot op -

    Ik hoop dat je het niet saai vind of iets dergelijks om mijn reactie te lezen, ik wil je geen slecht gevoel geven, ik wil je alleen even wijzer maken op het gebied van de Islam, waaar er veel slecht over nagedacht wordt,zonder enige bronnen. Hierdoor deze reactie!

    Ik wens je echt ontzettend veel sterkte, het is heel naar om zoiets mee te maken. Ik leef met je mee, Tara.

    :),just smile.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Hoi Tara,

    Wat een mooi stukje tekst heb je geschreven! En dat niet alleen: je weet de waarheid erin over te brengen. Ik ben er helemaal stil van én ik ben met stomheid geslagen, hoe is zoiets mogelijk?

    Heel veel sterkte!

    Groetjes,Runa

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Woh kippevel! Sterkte meis!

    X

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wat een heftige en ingrijpende gebeurtenis! Heel veel sterkte aan de hele familie!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Jeetje wat erg. Ik wens jou en je familie heel veel sterkte.

    x

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Bedankt voor jullie lieve reacties!

    X Tara

    BeantwoordenVerwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Er is een fout opgetreden in dit gadget