dinsdag 21 december 2010

Meet Penny

Je hebt haar weleens vaker op TheBellJar.nl voorbij zien komen: Penny, één van mijn poezen. Ze is vernoemd naar het meisje uit mijn favoriete Disneyfilm, De Reddertjes.Via de website van poezenopvang Cat Shelter (www.catshelter.be) werd ik door dit bruine beestje verleid. De Vlaamse Kathleen, opvang'moeder' van een aantal katten-vondelingen, sprak met veel liefde over haar. Zo zou Mon Chéri (zo heette ze voordat ze bij mij terecht kwam, het betekent 'liefje') net "een hondje" zijn. In de omschrijving op internet stond dat ze heel rustig was. Kathleen was duidelijk aan haar gehecht; bij het afscheid probeerde ze ongemerkt een traan weg te vegen. Penny's zusje Monchichi (aapje) heeft Kathleen daarna ook niet meer weggedaan, zo vertelde ze tijdens een latere mailwisseling. De zusjes waren gevonden in Brussel. Onder een auto, in de kou.

Eenmaal thuis bleek Penny alles behalve rustig te zijn. En dus waren er wat opstartproblemen (vooral 's nachts, wanneer Penny het nodig vond om in huis 'op jacht' te gaan). Zelfs Nina, mijn andere poezenkind, was helemaal ziek van de nogal aanwezige 'nieuweling'. Ze keek me smekend aan alsof ze wilde vragen: "kan dit mormel alsjeblieft weer de deur uit?!" Ik was bang dat ze nooit aan elkaar zouden wennen... En dat terwijl ik Miss Penny speciaal voor 'Nien' in huis had genomen.

Inmiddels hebben Nina en ik Penny al lang en breed in onze armen (en pootjes) gesloten. Ze 'praat' terug wanneer je iets tegen haar zegt en loopt inderdaad de hele dag als een volgzaam hondje achter me aan. Een eigenwijze donder is ze nog steeds en slapen doet ze vooral overdag. Maar wanneer ze mij, na een ramp-nacht, een kopje geeft.. tja dan lukt het me niet om nog boos op haar te blijven.

3 opmerkingen:

  1. Penny is een dondersteentje, maar je kunt niet boos op haar worden.Zo'n schatje!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. wat een mooie kat, hele mooie kleur...

    BeantwoordenVerwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Er is een fout opgetreden in dit gadget