vrijdag 28 januari 2011

Musthave Magazine: Flow #9

In het komende nummer van Flow staat een artikel, geschreven door journalist Henrico Prins (klinkt als een man, en dat is hij ook), over vrouwen en lijstjes. Zoals de Flow-redactie al zegt: "we vinden het heerlijk om af en toe door de ogen van een man te kijken naar waar 'wij vrouwen' allemaal zo druk mee zijn." Zijn stelling: vrouwen houden er in hun hoofd een soort parallel-universum op na, een wereld waarin de dingen niet gaan zoals ze gaan, maar zoals ze zouden kunnen gaan. "Lijstjes, agenda's en kalenders vormen de toverstaf waarmee ze willen bezweren wat er allemaal mis kan gaan."

Nu kan ik me totaal niet vinden in zijn opvatting over het waarom van het maken van lijstjes. Voor mij zorgen de rijtjes woorden simpelweg voor houvast. Ik weet van mezelf dat mijn geheugen te vergelijken is met een vergiet, vandaar mijn manie om alles schriftelijk vast te leggen. Ook nu blijkt maar weer: mannen snappen 'ons vrouwen' gewoon niet. ;-)

Flow nummer 9 ligt woensdag 2 februari in de winkels.

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Er is een fout opgetreden in dit gadget