maandag 10 januari 2011

Zo is het! Geschreven door Thamar (hetiswathetisenik.nl)

Na liefde komt liefdesverdriet. Na liefdesverdriet komt woede en na woede komt reiniging. Liefdesverdriet. Er is geen pijn die liefdesverdriet kan omschrijven. Het is een zeurend, stekend en misselijkmakend gevoel onder in mijn buik. Daar voel ik liefde: in mijn buik. Als de liefde wegvalt voel ik het ook in mijn buik. Een eetlustremmende buikpijn. Een buikpijn die door heel je lichaam zeer doet. In je hoofd, in je hart, in al je ledematen. Kortom door heel je lijf.

Ik ben het wandelende voorbeeld van niet kunnen verwerken. Niet los kunnen laten. De dag dat ik de ex, waar ik zo duidelijk over was, compleet los zal laten zal waarschijnlijk voorlopig niet aanbreken. Alleen, dat geeft niet.  Die tijd komt wel. Nu is het schouders ophalen, doorlopen met opgeheven hoofd en mijn eigen leven inrichten hoe ik het wil hebben. Zonder rekening te hoeven houden met iemand die mijn leven probeert in te richten. Rekening houden met iemand is helemaal weggevallen. Wat is daar eigenlijk erg aan?

Rekening houden met niemand is lekker. Eerlijk. Koken wat je wilt en wanneer je wilt. Geen vieze sokken en opgestapelde boxershorts die je uit de douche moet plukken en zelf moet deponeren in de wasmand of de wasmachine. Geen kruimels op de grond als je net zwetend en kreunend op je knieën je vloer hebt geboend (in de huishoudelijke vorm). Geen vieze stinkscheten in je bed of gorgelende ochtendrituelen. Geen wc die een half uur bezet is in de ochtend. Geen chips, koek en snoep in huis hoeven halen als je eigenlijk moet dieten. Geen afwas die er gedaan moet worden maar altijd blijft staan als je het zelf niet doet. Eigenlijk zijn er alleen maar voordelen. Dus waar maak ik me ook al weer druk om? Al die zorgen, rommel en rotzooi schuif ik liever af naar een andere vrouw. Met liefde en buikpijn geef ik het stokje door aan elke willekeurige vrouw die al deze bijeenkomstigheden wilt hebben.

Bruised but not broken

5 opmerkingen:

  1. zo herkenbaar, net weer vrijgezel en nu in de jojo tussen erg blij en je alleen voelen... mooi stukje tekst, voel ik me weer wat beter door :)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ja herkenbaar he?! Vond ik ook. Nogmaals voor de duidelijkheid: de tekst is niet van mij. ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik kan het mij heel goed voor stellen want toen mijn relatie(was verloofd zou gaan trouwen) uit ging had ik het zelfde gevoel nergens zin in veel eten veel drinken en vooral veel roken, ja z,oon invloed kan een verbroken relatie op iemand hebben. Maar nu jaren later heb ik het meeste los kunnen laten en wellicht stel ik mij weer open voor een nieuwe frisse relatie maar toch nog even wachtenm, ik doe gewoon lekker rustig aan.rudolph groningen.

    BeantwoordenVerwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Er is een fout opgetreden in dit gadget