vrijdag 10 juni 2011

Gezien: 500 Days of Summer

GEZIEN
Zaterdagavond had ik alvast een kleine pre-birthday-sushi-date met mijn ouders, vriendin V. en mijn broer en schoonzusje. Van de laatste twee kreeg ik alvast mijn cadeautjes, waaronder de dvd 500 Days of Summer, die al een tijd op mijn wishlist stond.

Meestal verdwijnen dvd's ongezien in mijn kast, omdat het ongeziene aanbod bij mij erg groot is en ik dus eerst nog andere dvd's nog 'moet' kijken. Deze keer was ik vastbesloten het anders aan te pakken en stopte ik nog diezelfde avond 500 Days of Summer  in mijn laptop (ik heb de dvd-speler nog steeds niet aangesloten ).
ETEN EN DRINKEN
Niets eigenlijk. De sushi was nog iets te aanwezig in mijn buik.
EN DAN HET VERHAAL
Tom (de zo fijn opgedroogde Joseph Gordon-Levitt) ontwerpt wenskaarten voor zijn beroep en is een hopeloze romanticus. Hij is erg aangeslagen wanneer hij door zijn vriendin Summer (Miss Bambi-ogen Zooey Deschanel) aan de kant wordt gezet. Hij gaat heen en weer tussen verschillende periodes in de 500 dagen die ze samen waren.



DAAROM IS-IE LEUK
Deze film bewijst maar weer eens dat romantische komedies helemaal niet afgezaagd hoeven te zijn. 500 Days of Summer is romantisch, komisch, maar ook fris en origineel. Het verhaal wordt niet in hapklare brokken aangeboden. Deze liefdesaffaire wordt in stukjes opgediend, heen en weer springend in de tijd. Mooie dialogen ("What happened? What always happens... life") en een opvallend vlotte regie van Marc Webb. Gewoon kijken deze film!

1 opmerking:

  1. Lijkt me een heel erg mooie film!
    Ga deze zeker nog eens bekijken na mijn examens.
    Leuke tip!
    x

    BeantwoordenVerwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Er is een fout opgetreden in dit gadget