zondag 19 juni 2011

Vanavond op TV: The Shawshank Redemption


Bij mij staan de olijven en kaasblokjes al te wachten in de koelkast. Iets voor 20.00 uur haal ik ze eruit en plof ik, met olijven en kaas dus, op de bank om er vervolgens de komende 142 minuten niet meer af te komen.

Vanavond komt The Shawshank Redemption op TV. Deze Amerikaanse speelfilm uit 1994 is geregisseerd door Frank Darabont en gebaseerd op het korte verhaal "Rita Hayworth and Shawshank Redemption" van Stephen King. Critici beschouwen deze film als een van de beste aller tijden. In de Top 250 van de Internet Movie Database (Imdb) staat The Shawshank Redemption op de eerste plaats. De film kreeg zeven oscarnominaties, maar won geen enkele prijs.

Het verhaal
Andy Dufresne (Tim Robbins) betrapt zijn vrouw met een ander en wordt vervolgens beschuldigd van de moord op zijn vrouw en haar minnaar. Hij houdt vol dat hij onschuldig is, maar krijgt toch tweemaal levenslang. De straf moet worden uitgezeten in de strenge gevangenis Shawshank. Hij sluit vriendschap met een zwarte gevangene (Morgan Freeman) die spullen voor hem kan regelen. Er zijn twee dingen die Andy op de been houden: hoop en een poster van Rita Hayworth.


Eigenlijk is het een schande dat ik, als cinefiel, The Shawshank Redemption nog nooit heb gezien. Vanavond ga ik het goedmaken.

The Shawshank Redemption, 20.00 uur, Rtl 4.

1 opmerking:

  1. Op school heb ik `m met godsdienst gekeken. We dachten allemaal dat het een beetje suffe film zou zijn, maar ik vond `m echt goed!

    BeantwoordenVerwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Er is een fout opgetreden in dit gadget