donderdag 15 september 2011

Fotolog New York

Als je mij volgt op Twitter heb je al behoorlijk wat foto's van mijn New York/ Poughkeepsie vakantie voorbij zien komen. Samen met vriendinnen W. en N. heb ik honderden kiekjes gemaakt. Hieronder een kleine selectie:
Met deze (super onhandige -zo bleek later-) koffer en nieuwe H&M tas vertrok ik naar New York om uiteindelijk terug te keren met een extra (weekend)tas met wieltjes. Deze kochten we gezamenlijk bij Walmart, voor al onze aankopen. ;-)
N., W. en ik.
Vrijdag 2 september (dag 1 dus eigenlijk) bestond voornamelijk uit een lange vliegreis. En vliegen, dat zal nooit een hobby van me worden. De heenreis ging prima, maar weer op weg naar Nederland hadden we last van turbulentie. Ik dacht dat mijn laatste minuten waren geteld!
Zaterdag 3 september zijn we vroeg opgestaan om kaartjes voor Broadway op de kop te tikken. Daarna hebben we heerlijk gerelaxed bij Seaport. Genieten: zon (rond de 28 graden) en uitzicht op het water en de Brooklyn Bridge.
Na heerlijk gegeten te hebben bij een Italiaan in een zijstraatje van Timesquare, hebben we de musical Chicago bezocht. Tip: neem een vest en een kleedje me, om niet te bevriezen. De airco doet zijn werk namelijk iets te goed in Amerika. We sloten de avond af met een rondje Timesquare. Daar stonden vreemde mannen te verkondigen dat vrouwen sletten waren en mannen meerdere vrouwen moesten kunnen trouwen (hoor je de tegenstelling?). 
2,5 uur hebben we zondag 4 september in de rij gestaan om een gospelkerk in Harlem binnen te komen. En hoe? We zijn gediscrimineerd, uitgescholden en afgezeken. Het dieptepunt? De man die water verkocht aan de wachtende toeristen schreeuwde tegen ons "get your nasty asses up" toen wij even op de grond gingen zitten om een broodje fried egg and cheese op te eten.
American cheesecake!
Dinsdag 6 september vertrokken we naar Poughkeepsie. Na een lastige check out (het hotel Morningside Inn -inclusief ongemotiveerd en onbeschofd personeel- probeerde ons honderd dollar extra te laten betalen) zijn we met de trein vanaf Grand Central naar Poughkeepsie vertrokken. Super Amerikaans en heel anders dan New York. Met Dunkin' Donuts, Wendy's en Friendlys om de hoek, wordt gezond eten hier behoorlijk lastig gemaakt. En dat is te zien aan het postuur van veel mensen die er rondlopen.
Absoluut onze favoriete winkel: Walmart! In totaal gaf ik er rond de 250 dollar uit, voornamelijk aan de beautyproducten.
Woensdag gingen we naar een shopping center. 's Avonds haalden we (niet zulk lekker) eten. Daarna vertrokken we naar een plaatselijke kroeg om vervolgens te eindigen in het Ierse Mahoney's. De man rechts op de foto is Sweet Lou. Zijn auditie bij America's got talent werd als een waar dieptepunt beschouwd. 
Zaterdag 10 september: back in New York. Internetten in de Public Library.
 Bryant park: alvast voor 9/11. Elk stoeltje staat voor één overleden persoon tijdens 9/11. Zo wordt het verlies opeens heel beeldend.
Geen 9/11 memorials voor ons vandaag. Wij wachten om 10.30 uur voor de ingepakte Apple Store op de SATC-tourbus.
Voor de welbekende SATC sex shop Pleasure Chest.
Natuurlijk stopten we met de tour bij The Magnolia Bakery. En laat dat winkeltje nu net tegenover Bookmarc van Marc Jacobs liggen...
Jammer genoeg ontdekten we de overheelijke zoute Pretzels pas de laatste avond.
Op maandag 12 september hadden we nog een paar shopuurtjes ingepland, voordat we weer richting JFK Airport vertrokken. Bij Tiffany & Co op 5th Avenue (daar waar ook Charlotte en Trey in SATC shopten) heb ik snel mijn pinpas, zonder te kijken, door het apparaat getrokken. Helaas ben ik niet het bezit van 'een Trey' of anonieme geldschieter en dus moest mijn eigen saldo eraan geloven.
Mijn bankrekening heeft het zwaar te verduren gehad en ik heb de Amerikaanse economie aardig gespekt. Zie hierboven mijn aankopen.

1 opmerking:

  1. Leuk verslag van je US trip. Wat hebben jullie veel gedaan in die korte tijd!

    BeantwoordenVerwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Er is een fout opgetreden in dit gadget