zaterdag 24 september 2011

Gespot: Toms shoes

In Nederland heb ik er nog niemand mee gespot, maar ze zijn niet weg te denken uit het New Yorkse straatbeeld: schoenen van het merk Toms. En dus zal het een kwestie van tijd zijn, voordat ook wij ze hier mogen verwelkomen. Maar wat zijn dat nou eigenlijk, die Toms?

Het label werd opgericht door wereldreiziger Blake Mycoskie. Hij werd tijdens zijn reis naar Argentiniƫ geconfronteerd met de armoede die heerst in het Zuid-Amerikaanse land. Negen van de tien kinderen hadden geen schoenen aan hun voeten en speelden dus met blote voetjes in de gevaarlijke rommel. Blake bedacht het "One for One"-concept: voor ieder paar Toms-schoenen deed hij een paar schoentjes cadeau aan een kind dat zonder rondliep. Na het eerste jaar bracht hij samen met familie en vrienden al 10.000 paar schoenen naar arme Argentijnse kinderen.

Het is dat mijn New York buget gewoon echt op was, anders had ik zeker een paar naar Nederland meegenomen. De schoenen zijn simpel en zien eruit alsof ze heerlijk lopen. En aan deze win-win-situatie (ik leuke stappers, een arm kindje ook een fijn paar) wil ik graag bijdragen.  Gelukkig krijg ik een herkansing. Toms kun je namelijk ook kopen via de webshop.

2 opmerkingen:

  1. ik vind ze eigenlijk niet zo mooi :x
    maar wel fijn dat een arm kindje schoenen krijgt bij een aankoop!

    :)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. JA leuk zijn ze! Zag ze ook in het vliegtuig! (dragend aan de voeten van verschillende passagiers) :)

    BeantwoordenVerwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Er is een fout opgetreden in dit gadget