vrijdag 2 september 2011

Ik ben in New York!

Voor het geval je het nog niet wist: ik ben van de to-do-lijstjes. Een lijstje voor mijn website, een lijstje voor mijn werk als tekstschrijver, een lijstje voor het huishouden, een lijstje met overige to-do dingen (kleding die ik terug moet brengen of de kapper bellen bijvoorbeeld), een agenda vol afspraken, een lijstje met films die ik nog wil zien, een notitieboek met aantekeningen. Gek word ik soms van mezelf en mijn eeuwige lijstjes. En dan is daar nog een wishlist, opgedeeld in kleine wensen en grote materialistische hebbedingen (een iPhone, een iPad, een Philips Lumea). Streep ik iets af, dan vul ik 'm vaak weer aan met drie nieuwe dingen. Het is waarschijnlijk een soort wanhopige poging om mijn leven onder controle te houden. Bang om dingen te vergeten. Wat dat betreft heb ik een aardige dosis zelfkennis opgebouwd, want ik heb een geheugen als een zeef.

Sinds kort heb ik ook een bucket list. Daarop staan de dingen die ik nog wil doen, of die ik gezien wil hebben voordat ik nouja… doodga. Van stedentrips tot een verblijf van paar dagen in een klooster, van het uitzetten van een zeehond, tot mezelf in zee laten onderdompelen in een haaienkooi. Ook een bezoek aan New York staat op mijn "things to do before I die"-list. In 2010 leek deze trip dan toch echt te gaan gebeuren. Door een samenloop van omstandigheden werd New York een bezoek aan Edinburgh en (later dat jaar) aan Barcelona. Ook niet verkeerd. Maar toch… The Big Apple bleef knagen. Maanden heb ik ernaar toegeleefd en vandaag is het zover: ik vlieg met vriendinnen W. en N. naar New York.

Er staat een hoop op de planning, maar we hebben ook nog veel vrije tijd om op het moment zelf in te vullen. Vier dagen New York, vier dagen Poughkeepsie en dan nog twee dagen New York (waaronder op 11 september). Poughkeepsie is een stuk rustiger en schijnt erg mooi te zijn qua natuur. Vriendin N. heeft er een jaar gewoond. Daar gaan we een auto huren, een Walmart bezoeken (om 03.00 uur 's nachts - gewoon omdat het kan) en naar een drive-in movie. Lekker overdreven Amerikaans dus. Verder hoop ik 6 dagen lang te genieten van overwhelming New York.

Wat betekent mijn stedentrip-vakantie voor jou? Iedere dag staan er gewoon artikelen ingepland, zoals je dat gewend bent. Alle posts die de komende 10 dagen op TheBellJar.nl verschijnen, staan geheel in het teken van deze stad. Al heb ik er natuurlijk wel voor gezorgd dat ze ook leuk zijn, als je je gewoon in Nederland bevindt. Ik neem de mini-laptop van vriendin V. mee om vanuit New York te kunnen bloggen. Shoptips en NY-mustbuyes zijn nog steeds welkom.

Keep you posted.


P.S. Voor de dieven die meelezen (er is laatst bij mij broer ingebroken terwijl hij op vakantie was): mijn mams verblijft full-time in mijn appartement en ik heb niets van waarde in huis. ;-)

4 opmerkingen:

  1. Leuk artikel! Have Funnnn :)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ben stikjaloers! NY is een geweldige stad. Poughkeepie ben ik ook 3 keer geweest. De Catskills zijn heel mooi. Bear Mountain is een mooi wandelgebied/natuurpark en wat je eigenlijk ook gezien moet hebben daar zijn de huizen van Vanderbilt en president Roosevelt.
    Op shopping gebied is de mall in Danbury leuk en natuurlijk de outlet Woodbury Common. Vanuit NY gaan er ook bussen naartoe als een soort dagtripje. Ideaal. In het infocentre kun je een bonnenboekje halen met allerlei kortingsbonnen voor verschillende winkels, dus niet vergeten.
    O ja, wat bonnen betreft moet je bij de grote warenhuizen in NY opletten. Vaak kun je bij de klantenservice op vertoon van je paspoort een kortingsbon halen. Daarmee krijg je zo'n 20% korting op je aankoopbedrag. Dus echt wel de moeite waard.

    Geniet ervan en ik volg je postst extra goed de komende dagen!

    Groetjes, Debby

    BeantwoordenVerwijderen
  3. http://www.filenesbasement.com/

    mag je niet missen....

    BeantwoordenVerwijderen
  4. haha, leeuk geschreven :p
    leuk om te lezen dat je naar NY gaat! ik wil er ook heel graag heen, .. :) ikk hoop dat je een leuke tijd gaat hebben! en het is toch niet zo erg dat je een lijstjes-verslaafde ben (mag ik je zo wel noemen? (:) net als Lena Lijstje :p
    jullie hebben leuke dingen op de planning!
    geniet ervan :)

    BeantwoordenVerwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Er is een fout opgetreden in dit gadget