zaterdag 22 oktober 2011

99 Things Tag

De 99 Things Tag is niet nieuw; hij komt regelmatig op blogs voorbij. Het gaat hierbij om een standaard lijstje, waarbij het de bedoeling is dat ik bold maak wat ik al heb gedaan, heb bezocht of heb meegemaakt. Komt-ie:

1. Je eigen blog gestart.
(Ik ben inmiddels bijna twee jaar geleden begonnen met TheBellJar.nl.)
2. Onder de sterren geslapen.
3. In een band gespeeld.
4. Naar Hawaii geweest.
5. Een meteorietenregen gekeken.
6. Meer dan je je kunt veroorloven aan een goed doel gegeven.
(Sowieso geef ik redelijk wat geld aan goede doelen. Verder doe ik vrijwilligerswerk, ondanks dat ik het heel druk heb.)
7. Naar Disneyland geweest.
(Samen met vriendin V. en haar ouders ben ik op mijn twaalfde in de ijskou naar Disneyland geweest.)
8. Een berg beklommen.
9. Een bidsprinkhaan vastgehouden.
10. Een solo gezongen.
(Tijdens de groep 8 musical. Vreselijk voor mij, en ik ben bang; ook voor het publiek!)

11. Bungee gesprongen.
12. Parijs bezocht.
(In de derde klas van de middelbare school. Fantastische trip!)
13. Naar een onweersstorm gekeken.
(Jaren terug stormde het ontzettend in Nederland. Waarschijnlijk kwam hier ook onweer bij kijken.)
14. Jezelf vanaf nul een kunst geleerd.
(Ik heb mezelf veters leren strikken, tot verbazing van mijn moeder.)
15. Een kind geadopteerd.
16. Voedselvergiftiging gehad.
(In Tunesië krijgt iedereen een voedselvergiftiging volgens mij.)
17. Bovenop het Vrijheidsbeeld gelopen.
18. Je eigen groenten geteeld.
(Zonder succes overigens.)
19. De Mona Lisa gezien in Frankrijk.
(Tijdens diezelfde stedentrip naar Parijs.)
20. Geslapen in een nachttrein.

21. Een kussengevecht gehad.
(Tuurlijk!)
22. Gelift.
23. Jezelf ziek gemeld terwijl je niet ziek was.
(Kwam op de middelbare school nog weleens voor. Vooral tijdens de gymles.)
24. Een sneeuwfort gebouwd.
25. Een lammetje vastgehouden.
(En melk gegeven. Blijft leuk!)
26. Ge-skinnydipt.
27. Een marathon gelopen.
28. In een gondel gevaren in Venetië.
29. Een totale eclips gezien.
(In Limburg. In het jaar 2000 toch?)
30. Een zonsopgang of zonsondergang gekeken.
(Kort geleden nog. In het vliegtuig van New York naar IJsland. Terwijl iedereen lag te slapen. Mooi.)

31. Een homerun geslagen.
(Tijdens gym.)
32. Op een cruise geweest.
33. De Niagara Falls in het echt gezien.
34. De geboorteplaats van je voorouders bezocht.
(Die geboorteplaats van mijn voorouders ligt in en rond Den Haag. Niet heel spannend dus.)
35. Een Amish gemeente gezien.
(Een gemeente niet, maar wel een hele groep in New York.)
36. Jezelf een nieuwe taal geleerd.
37. Genoeg geld gehad om geheel tevreden te zijn.
(Ja hoor, zolang ik een beetje leuk kan leven ben ik tevreden. Al kunnen sponsors zich nog steeds aanmelden hoor ;-) )
38. De toren van Pisa in het echt gezien.
39. Gaan rots klimmen.
40. Michelangelo’s David gezien.

41. Karaoke gezongen.
(Ik hou van Karaoke! In kroegen en SingStar. In het buitenland is het ook erg leuk om een oer-Hollands nummer te zingen.)
42. Een geiser zien uitbarsten
43. Voor een vreemdeling een maaltijd betaald in een restaurant.
44. Afrika bezocht.
(Ja, aangezien Tunesië in Noord-Afrika ligt. ;-) )
45. Op het strand gewandeld bij maanlicht.
46. Met een ambulance vervoerd
47. Een portret laten schilderen van jezelf.
48. Diepzee gevist.
49. De Sixtijnse kapel in het echt gezien.

50. Op de top van de Eiffel Toren geweest.
(Een aantal jaar terug alweer. Doodeng, die liften.)
51. Gedoken of gesnorkeld.
52. In de regen gekust.
53. In de modder gespeeld.
54. Bij een drive-in bioscoop geweest.
(September 2011, in Poughkeepsie, New York.)
55. In een film gespeeld.
56. De Chinese Muur bezocht.
57. Een bedrijf gestart.
58. Vechtsport les gevolgd.
(Ik heb ooit een cursus Kempo gevolgd samen met vriendin V.)
59. Rusland bezocht.
60. Geserveerd aan thuis- en daklozen of minder bedeelden.

61. Scouting koekjes verkocht.
62. Op een walvistocht geweest (toeristisch).
63. Bloemen gekregen zonder reden.
(Ja.)
64. Bloed, plasma of bloedplaatjes gedoneerd.
(Dat zit er niet in, ik heb heftige prikangst.)
65. Wezen Skydiven.
66. Een Nazi concentratiekamp bezocht.
(In 2010, samen met mams Westerbork bezocht.)
67. Een automatisch incasso niet kunnen betalen door te laag saldo.
(Ik kon mijn huur niet betalen.)
68. In een helikopter gevlogen.
69. Een favoriet kinderspeeltje bewaard.
(Ik heb eigenlijk nog heel veel speelgoed bij mij n ouders liggen: dierenvriendjes, barbie's...)
70. Het Lincoln Memorial bezocht.

71. Kaviaar gegeten.
(Uit zo'n blikje.)
72. Een quilt gemaakt.
73. In Times Square gestaan.
(Ja! September 2011.)
74. Door de Everglades getoerd.
75. Ontslagen bij je baan.
(Ik heb ooit voor 1 euro in een tomatenkas lol gemaakt - werken kon het niet genoemd worden.  "Het doek is gevallen dames" en daar gingen we, richting de McDonald's, ons zuurverdiende geld wegeten.)
76. Het wisselen van de wacht gezien in Londen.
77. Een bot gebroken.
78. Passagier geweest op een motor.
79. De Grand Canyon in het echt gezien.
80. Een boek gepubliceerd.

81. Het Vaticaan bezocht.
82. Een gloedje nieuwe auto gekocht.
83. In Jeruzalem gelopen.
84. Je foto in een krant.
(Ook weer met vriendin V. We waren met onze uitlaat Schotse Terriërs aan het wandelen. Er werd aan ons gevraagd of we op de foto wilden. Achteraf bleek het om een artikel te gaan over overlast door hondenpoep.)
85. Een vreemdeling gekust op middernacht bij Nieuwjaar.
86. Het Witte Huis bezocht.
87. Een dier gedood en bereid om te eten.
(Gaat niet gebeuren, ik eet geen vlees.)
88. De waterpokken gehad.
(Heel lang geleden.)
89. Iemands leven gered.
(Het leven van dieren geldt ook neem ik aan? Meerdere malen dan.)
90. In een jury gezeten.

91. Een beroemd persoon ontmoet.
92. Deelgenomen aan een boekenclub.
93. Een tattoo hebben.
94. Een baby gehad.
95. De Alamo (Texas) in het echt gezien.
96. In het Groot Zoutmeer (Utah / Great Salt Lake) gezwommen.
97. Betrokken geweest in een rechtszaak.
(Toevallig moet ik volgende week getuigen.)
98. Een GSM gehad.
(Tuurlijk!)
99. Gestoken door een bij.


Ik heb 37 dingen al gedaan in mijn leven van het 99 things lijstje. Hoe staat de teller bij jou?

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Er is een fout opgetreden in dit gadget