zondag 13 november 2011

Ab Fab Food: Auberginelasagne met tomaat en buffelmozzarella

In de Lazy Sunday Shopping van vorige week showde ik de peperdure minipannetjes van Le Creuset, die al tijden op mijn wishlist stonden. Vriendin C. stuurde me een goede budgettip door. Bij Marskramer waren zulke pannetjes namelijk al voor 1,99 euro te koop. Ondanks mijn kritische houding ben ik toch maar een kijkje gaan nemen. Wat bleek? Ze waren van prima kwaliteit (stevig) en zagen er leuk uit. Je begrijpt natuurlijk wel dat ik ze direct uit moest proberen. De keuze was gevallen op de auberginelasagne met tomaat en buffelmozzarella. Achteraf was het qua hoeveelheid meer geschikt als voorgerecht. Maar zeker een aanrader: simpel te maken met een zeer smakelijk resultaat!
Benodigdheden voor 4 pannetjes:
  • 1/2 aubergine
  • 2 tomaten
  • 2 bollen buffelmozzarella
  • 2 eetlepels pesto (groen of rood)
  • peper en zout
  • per pannetje een takje basilicum
  1. Verwarm de oven voor op 200 graden. 
  2. Snijd de aubergine, de tomaten en de mozzarella in plakken van een halve centimeter (dikte). Besmeer de aubergine aan één kant met pesto.
  3. Maak in de pannetjes laagjes van de aubergine, de tomaat en de mozzarella. Bestrooi elke laag met een klein beetje peper en zout. Zorg dat het pannetje tot aan de rand gevuld is.
  4. Bak de pannetjes met auberginelasagne (zonder deksel) in de voorverwarmde oven in 20-25 minuten gaar en tot de kaas begint te kleuren.
  5. Leg op elke lasagne een takje basilicum en serveer meteen.

5 opmerkingen:

  1. Ik ken dit gerecht als 'melanzane' heerlijk! Maak dit ook wel eens als schotel alleen doe ik er dan nog een beetje parmesan over. Die pannetjes zijn geweldig ik ga er snel eens voor kijken.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hmm dit klinkt heerlijk. Ga ik zeker eens proberen!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Leuke blog heb je ,
    ik volg je , volg jij mij terug via GFC? X

    BeantwoordenVerwijderen
  4. @Lin: Parmesan klinkt als een goede tip! Ga ik volgende keer eens uitproberen. De pannetjes zijn volgens mij ook bij Xenos te koop.

    @Joli Gâteau: Leuk, ik ben benieuwd of je het gerechtje lekker vindt!

    @Laura: Dankjewel! Ik ga je ook volgen. Jij bent trouwens mijn 100ste volger! :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Leuke pannetjes! Ziet er ook lekker uit, mm..

    BeantwoordenVerwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Er is een fout opgetreden in dit gadget