maandag 21 november 2011

Ab Fab Food: Pasta met zeevruchten

Mijn ouders zijn een paar dagen naar Texel en dus word ik een soort van verplicht om de keuken in te duiken. Vanavond heb ik gemaakt: pasta met zeevruchten!
Ingrediënten (voor 4 personen):
  • 200 g spaghetti (ik had gekozen voor een pak verse pasta)
  • 5 el olijfolie
  • 3 tenen knoflook, fijngesneden (ben je in je eentje, kies dan voor één teentje knoflook)
  • 1/2 zak gemengde zeevruchten (a 500 g), ontdooid (ik had gekozen voor een bakje zeevruchten)
  • 1 bakje rivierkreeftjes (ben je in je eentje, dan kun je dit weglaten)
  • chilipeper (molentje 26 g)
  • 2 el platte peterselie
  • 1 citroen, in kwarten
  • olijfolie extra vierge 
  • Ook lekker: Parmezaanse kaas
    Hoe maak je het?
    • Kook de spaghetti volgens de aanwijzingen op de verpakking beetgaar. Verhit ondertussen de olie in een koekenpan en bak de knoflook 2 min. Voeg de zeevruchten toe en bak nog 1 min. Doe de rivierkreeftjes erbij en bak nog 1 min. Breng op smaak met chilipeper en zout.
    • Schep de pasta door de zeevruchten. Bestrooi met de peterselie en serveer met de citroen. Besprenkel naar smaak met de olijfolie extra vierge. Serveer met parmezaanse kaas.
    Eet smakelijk! :-)

    Geen opmerkingen:

    Een reactie posten

    Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
    Er is een fout opgetreden in dit gadget