zondag 1 januari 2012

Fijn leesvoer: De kassière

Toen ik ooit een interview met de schrijfster van De kassière las, was ik erg benieuwd naar het boek. Toch heb ik het nooit aangeschaft. Gister lag er een exemplaar in de bonus-bak bij Albert Heijn voor nog geen vijf euro. Onder het mom van "afleiding" heb ik het boek in mijn mandje gelegd. Nog niet gelezen natuurlijk; concentratie is ver te zoeken.

Waar gaat De Kassière over?
Hoe doen mensen zich voor tegenover een caissière in een supermarkt? Zijn ze beleefd, ongeïnteresseerd of negeren zij haar volkomen? En wat weet zij van ons als ze ziet wat we kopen, als zij hoort wat we zeggen en welke vragen we stellen? Anna Sam komt met smakelijke anekdotes over de ervaringen van een meisje achter de kassa. Cynische ontboezemingen, haarscherpe omschrijvingen en confronterende situaties.

Nieuwsgierig geworden? Neem dan eens een kijkje in de "grabbelbak" van jouw Albert Heijn.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Er is een fout opgetreden in dit gadget