dinsdag 8 mei 2012

Fijn Leesvoer | Eén van de Acht

Zo'n twee weken terug las ik het boek 'Eén van de Acht uit'. Nu heet deze rubriek op TheBellJar.nl 'Fijn Leesvoer', maar zo zou ik dit boek niet zo snel betitelen. Eerder als aangrijpend en indrukwekkend. Eén van de Acht leest als een trein. En ondanks dat je weet hoe het afloopt, hoop je toch ergens dat jouw editie een ander plot heeft.

Waar gaat Eén van de Acht over?

Sandra Koolmees kreeg op haar vijfendertigste borstkanker. Zelf had ze er nooit bij stilgestaan dat ze ziek kon worden, haar leven was één groot feest. Ze schreef een indringend en openhartig dagboek over haar ziekte in tijdschrift Libelle. Haar genezing vierde ze door de marathon van New York te lopen. Een klein jaar later werd er voor de tweede maal borstkanker geconstateerd. Voor Viva schreef Sandra toen een veelgelezen blog over deze moeilijke periode. Door haar positieve houding, haar humor en haar eerlijkheid was, en is, ze een inspiratie voor velen. 

Waarom moet je dit boek lezen?

Omdat het leest als een trein en het een heel open en eerlijk verhaal is. Voor mij was het een eye opener. Mijn tante is overleden toen ik twaalf jaar was, en ik kan me daar maar weinig van herinneren. Waarschijnlijk, omdat ik deze gebeurtenis uit mijn geheugen heb gewist. Dit boek doet mij beseffen door welke hel zij is gegaan, vol met hoop en angst. Dit boek doet mij ook beseffen dat ik een sterke tante had, met een nog sterkere ziekte. 

Is het een leuk boek? Nee. Ben je een leeservaring rijker. Ja, absoluut. Klik hier om het boek aan te schaffen.

1 opmerking:

  1. Omg, 'En dan nog iets' van Paulien Cornelisse is zoooo'n leuk boek, haar eerste, 'Taal is zeg maar echt mijn ding' is ook erg leuk

    BeantwoordenVerwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Er is een fout opgetreden in dit gadget