vrijdag 11 mei 2012

Musthave Magazine | Time Magazine

Op de Nederlandse L'Homo staan twee tongende mannen, op de cover van het Amerikaanse Time Magazine een moeder die haar driejarige zoon borstvoeding geeft. Allebei de beelden doorbreken een taboe en zorgen daarom voor opschudding. Klik op "Lees verder" voor meer foto's.



Veel moeders kunnen het plaatje van Time niet waarderen. Het blad zou alleen maar willen provoceren en daarom zijn de mommy's boos. Provoceren of niet; Time krijgt het voor elkaar om de discussie over het moederschap en de rol van de moeder weer te doen oplaaien. De cover hoort bij een artikel over attachment parenting. Het zo lang mogelijk klein houden van je kind, door hem of haar bijvoorbeeld tot de kleuterjaren borstvoeding te geven. Dit alles om de band met kindlief te versterken.
Ik ben niet heel erg geshockeerd door de foto's, omdat ik al eens een documentaire (lees: bewegende beelden!) heb gezien over het extreem lang geven van borstvoeding. Daarnaast ben ik in de trein geconfronteerd met een zeurderig, minstens zesjarig, kind. Het meisje probeerde met al haar kracht het T-shirt van haar moeder omhoog te trekken. Met als doel: melk!

Geshockeerd dus niet, maar wel erg blij dat mijn moeders niet aan attachment parenting deed. Daarnaast werkte mijn mams en vooralsnog lijkt het erop dat ik daar geen blijvende schade aan heb overgehouden. ;-)

1 opmerking:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Er is een fout opgetreden in dit gadget