woensdag 6 juni 2012

Vandaag ben ik | Jarig!

Vandaag mag ik 24 kaarsjes uitblazen. Vaste bezoekers weten het al: mijn verjaardag gebruik ik op TheBellJar.nl traditiegetrouw om een persoonlijke update te geven.

De keuze om begin juni, tijdens mijn verjaardag, op vakantie te gaan heeft met vier dingen te maken: 1) Vriendin V. en ik zijn twintig jaar bevriend, maar nog nooit langer dan een weekend samen weggeweest - it's about time! 2) 8 juni vindt Rockness plaats, een festival waar ook Mumford and Sons optreedt 3) Ik zag ertegenop om mijn verjaardag in eigen omgeving te vieren. Dit jaar maar even niet 4) Stond nog steeds op mijn bucket list, het vieren van mijn b-day in het buitenland.

Nummer drie wil ik nog heel kort even op ingaan... Donderdagochtend 29 december 07.00 uur belde mijn moeder. Vanaf dat moment zijn we terechtgekomen in een grote kolkende stroomverstelling. Zo eentje waaraan je bijna ten onder gaat, die je meesleurt naar de bodem, die je uitput omdat je wanhopig je hoofd boven water probeert te houden. Mijn lijfspreuk 'everything happens for a reason' had me in de steek gelaten.
Inmiddels is mijn vertrouwen weer gegroeid en relativeren mijn ding geworden. Ik denk vaak: "is dat alles, joh het kan altijd erger." Maar in plaats van verbitterd te worden (dat weiger ik - niets is erger dan verbitterde personen), leef ik nu nóg meer met de dag. Ik probeer elke dag iets te doen waar ik blij van word met de mensen om wie ik geef. Carpe diem! Gek misschien, maar de weekoverzichten op TheBellJar.nl dragen hieraan bij. Ze zorgen dat ik nóg bewuster met mijn dag om ga en met andere ogen naar mijn dag kijk. Tegelijkertijd zorg ik dat ik leuke dingen op de planning heb staan om naar uit te kijken. Zo ga ik half september weer naar New York met mijn moeder. Nu al zin in!

En aan de ene kant is het wel weer goed om te merken dat ik me weer heerlijk kan ergeren in het verkeer en me weer druk kan maken om een leuke jongen die zich opeens weird gedraagt... Dat was een paar maanden geleden wel anders, toen ging alles langs me heen.
Om mijn 24ste verjaardag ook hier te vieren, komt er straks om 11.00 uur komt er een winactie live. Want: wie jarig is trakteert!

2 opmerkingen:

  1. Mooie terugblik! Fijne verjaardag in het prachtige Schotland.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Gefeliciteerd! Hoop dat je een leuke reis hebt! En wat mooi weer;)

    BeantwoordenVerwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Er is een fout opgetreden in dit gadget