vrijdag 6 juli 2012

Musthave Magazine | Vega

Voor mijn vakantie kreeg ik nummer drie van het tijdschrift Vega opgestuurd. Dit lifestyle magazine, dat in 2011 geïntroduceerd werd, gaat over het maken van bewuste keuzes in voeding, kleding, cosmetica en meer. Het blad is mij op het lijf geschreven. Zelf eet ik sinds mijn zestiende geen vlees meer.

Ik had het blad al in de schappen zien liggen, maar verder dan doorbladeren was het nooit gekomen. Gelukkig had ik daar tijdens mijn vakantie de tijd voor. Vega staat vol mooie reportages, foto's, mode en recepten. Het magazine gaat niet alleen over het wel of niet eten van vlees, maar ook over verschillende maatschappelijke thema's. Een blad voor meiden met een groen hart dus! 
In deze editie van Vega vertelt Hollywood-actrice Thekla Reuten over het spelen in een film met George Clooney. Verder praat ze over haar werk als ambassadrice voor de The Green Film Making Competition en over de ziekte van haar vader, waardoor ze voor het eerst is gaan nadenken over bewust eten. Naast interviews staat Vega ook vol met de nieuwste zomertrends. Van H&M tot Stella McCartney. Maar Vega onderzoekt ook de vraag; wat is nou 'groene mode'? Verder gaat de redactie op pad met Stichting Wakker Dier om plofkippen te bevrijden.

Mijn favoriete item uit dit nummer: zes kinderen die vertellen over hum keuze om vegetariër te worden. "Ik eet ook liever geen honing. Dat vind ik rot voor de bijen en een beetje vies. " Ohja... en Saskia Noort die een ode geeft aan haar oude hond Snuf.

Ik zou zeggen: neem Vega eens mee als je bij de supermarkt of boekhandel bent.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Er is een fout opgetreden in dit gadget