woensdag 13 februari 2013

Cutie Pie | De nieuwe Furby

Laat ik er maar niet omheen draaien. Ik loop nog steeds warm voor tamagotchi's, dierenvriendjes en computerspellen als Dogz, Catz en Babyz als ik eraan denk. Wat sprong ik zo'n veertien jaar geleden een gat in de lucht, toen ik dit laatstgenoemde spel eindelijk in een winkel zag liggen - thanks Paagman, voor dat moment van vreugde.

De Furby - het pluche vriendje uit de jaren '90 - ligt echter iets gevoeliger. Die had ik niet. En dat terwijl vriendin V. er maar liefst twee had. Niet dat ik wat betreft speelgoed, op een slee en een Baby Born na, iets te klagen had. Maar toch, deze furry friend is een onvervulde kinderwens.

Plots was daar een paar weken terug die digitale nieuwsbrief van Bol.com, van waaruit twee vriendelijke led-oogjes mij proberen te verleiden. Mijn hart maakt een sprongetje van herkenning.

Ik klik verder en lees een uitgebreide Bol blog met als onderwerp dé nieuwe Furby. Praten, vasthouden, schudden, aaien, kietelen, onderste boven draaien; het is bij deze 2013 variant allemaal mogelijk. Met een app voor je iPhone of iPad kun je het Furbish dat hij uitkraamt vertalen. En voeren, dat doe je ook met deze app. Hoe meer je met Furby speelt, hoe meer hij zich ontwikkelt.

Aangezien ik dit jaar een kwart eeuw oud word, heb ik besloten dat ik deze Furby hype aan mij voorbij moet laten gaan. Alweer. Ik vind mezelf te oud. En daarmee breekt Furby opnieuw mijn hart. Gevalletje kijken, kijken, niet kopen.

1 opmerking:

  1. hahahahaha dat meen je niet! Ik heb er zelf geen gehad, wel een tamagotchi ;)

    BeantwoordenVerwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Er is een fout opgetreden in dit gadget