zaterdag 3 januari 2015

Tara Talk | Happy 2015 en terugblik 2014

Ongeschikt voor Oud & Nieuw. Dat ben ik. De laatste dagen van december kruipen voorbij en ik voel me melangolisch. Een heel jaar waar we afscheid van gaan nemen. Het enige dat overblijft zijn de herinneringen. Ik houd niet van vuurwerk, het aftellen van de klok en de nieuwsoverzichten.

Maar als de twaalfde maand weer voorbij is, is er dat omslagpunt. Ik heb zin om oude dingen op te pakken en nieuwe dingen aan te pakken. Plannen te maken en mijn jaar een beetje in te richten. Wat wil ik doen? Wat wil ik bereiken? Waar wil ik de focus dit jaar op leggen?

2014

Maar niet zonder terug te blikken op vorig jaar. Er is zoveel gebeurd, dat ik mijn Instagram account er maar even bij hebt gepakt. Een soort diary, waardoor ik precies weet wat ik in 2014 allemaal heb uitgespookt.
Tijdens het WK pakten we uit met onze outfit.

Travel
Allereerst heb ik heel veel trips en reizen gemaakt. Van 3x Antwerpen en 2x Texel tot 3x Egypte, waarvan één bezoek alleen. Wilde dolfijnen gezien, boottrips gemaakt, Andrea Bocelli gezongen tijdens de karaoke en ontdekt dat in bikini doorbrengen, zo eng nog niet is. Ik sliep in de Sahara in Marokko en beleefde daar de mooiste sterrenhemel ooit. Dat was de 11-uur durende autorit door het Atlasgebergte vanaf Marrakech - en 1,5 uur op een kameel - meer dan waard. En de drie weken spierpijn daarna ook. Een indrukwekkende trip to remember.
Opgelucht weer op de grond na de kamelenrit.

Ik bezocht Londen per bus en was tijdens mijn verjaardag in Belfast en Dublin te vinden. Tussendoor luierde ik nog 2x in Drenthe en 2x in Apeldoorn. In december ben ik traditiegetrouw met vriendinnen naar Keulen geweest en met Oud & Nieuw sloot ik het jaar af in Zeeland.
Touristisch kiekje bij de Titanic dock in Belfast. Bucketlist item: check.

Bloggen en schrijven
Misschien zou je denken dat ik een writers block heb gehad. Augustus was de laatste blogpost op TheBellJar.nl. Dagelijks schrijf ik teksten voor mijn werkgever. Ik ben copywriter en ik leef voor teksten. Op mijn werk voel ik me als een vis in het water. Ik krijg veel kansen en er wordt naar mijn ambities geluisterd. Juist omdat ik minstens acht uur per dag aan het typen ben, wil ik 's avonds even iets heel anders doen. Want ja, zelfs ík kan schrijfmoe raken. Plannen voor TheBellJar.nl zijn er genoeg, maar de wil om ze daadwerkelijk uit te werken is er nog niet. En zolang die wil er nog niet is, laat ik het bloggen wat meer links liggen.

Persoonlijk
Op persoonlijk vlak heb ik een enorme groei doorgemaakt, waar ik ontzettend trots op ben. Het feit dat ik dat zo opschrijf, is al veelzeggend. Ik laat niet zomaar meer over mezelf heenlopen, kom voor mezelf op, kies regelmatig voor me-time en loop minder aan mezelf voorbij. De lat ligt inmiddels wat minder hoog. En dat allemaal zonder de belangrijke mensen om me heen te vergeten natuurlijk. Want wat is het fijn om lieve vriendinnen en familie om je heen te hebben!
Spannend, maar oh-zo-trots op mijn eerste tattoo. Stond al jaren op mijn wishlist. 

Overig
2014 stond in het teken van veel drankjes, fijne gesprekken, buikpijn van het lachen en hier en daar een tranendal. En al die momenten koester ik enorm. Ik bracht bezoeken aan optredens van Beyoncé, The Lumineers, Passenger, Ed Sheeran en Ben Howard. Ook Swan Lake On Ice was prachtig en het old skool griezelen bij Walibi Fright Night enorm grappig. Ik viel als een blok voor hamster Floddertje en genoot elke dag van mijn lieve kattenmeiden. Ik liet mijn eerste tattoo zetten en werd vastgelegd in een fotoshoot en op een schilderij.
Schilderij by Desiree Verkerk. In (evil) Sneeuwwitje stijl.

Binnenkort zal ik mijn visionboard en bucket list voor 2015 posten. Die is nu in de maak. Erg leuk om te doen en om een focus te hebben.
Eigenwijze Floddertje in haar Barbie-koffer met een stukje kaas. 

Wil je mij in 2015 volgen? Voeg me dan gerust toe op Instagram (even toestemming vragen).

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Er is een fout opgetreden in dit gadget